söndag 4 november 2012

En helg i tunneln


I helgen har jag gjort något jag trodde skulle vara riktigt tråkigt. Att åka varv efter varv på en 1,3km lång slinga - 2,6 om man vänder och åker åt andra hållet också - i en skidtunnel med betongväggar bör inte vara kul. Men det var det. Riktigt kul till och med!




Första lägret med Karlslunds IF blev en helg i Värmland. Att vara tillbaka på snö igen efter Ramsaulägret kändes bra. Nu fick jag bättre ordning på tekniken också eftersom föret är betydligt snällare i tunneln. Konstsnö och en konstant temperatur på 0 till -3 grader gör det lättvallat och enklare att få bra fäste. Jag försökte köra på lite hårdare emellanåt och det hjälpte till för att åka bättre tekniskt. Spåret är ganska kuperat så man får upp pulsen en del. Tycker att både diagonal- och stakteknik funkade - känns kanon och det gör mig riktigt taggad för mer träning!

Kan summera en bra träningsvecka med tre skidpass, två långa löppass och ett snabbdistans, plus styrka och pole dance!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar