söndag 28 december 2014

Löpglädje vid havet


Jag har gjort tvärt emot vad "alla" andra gör över julen - jag lämnade fjällen och drog söderut. Och även om Halland först bjöd på plusgrader, regn och blåst, så var det väldigt mysigt att vara hemma vid havet igen. Och sedan några dagar har minussidan tagit över även här nere. Nu håller jag tummarna för att det förblir så ett tag, så att skidåkarna här får en chans att träna på snö.

I övrigt har julen innehållit det en halländsk jul ska innehålla: avkopplande häng med familj, släkt och vänner, grönkål, julgodistillverkning, en smutt besk och en hel del träning. Som bonus: en superrolig julfest med "lånade" kollegor - en av få nackdelar med att köra eget är annars att personalfesterna lätt blir lite ensamma:)


Efter en dryg vecka här hemma, med en stor portion löpning, så börjar det gå lätt att springa - och som jag älskar det! Idag hade jag två fantastiska timmars löpning längs havet ner till Båstad och hem igen. Stranden i vinterskrud är vacker. Sprang med ett leende på läpparna hela vägen. Men nu är det väl bäst att fokusera på det jag ska försöka göra i vinter. Så åter till skidåkningen...

Vakna till det här på morgonen är ren lycka!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar