söndag 21 oktober 2012

Oktoberracet


I dag sprang jag årets sista individuella tävling, tror jag... OK Enen arrangerade en medeldistans vid Lillkyrka söder om Enköping. Snabblöpt flack terräng och lite småtätt emellanåt. Tyckte att jag var ganska pigg, trots två löppass på totalt 2.45h igår, och det kändes som att orienteringen flöt på ok. Gjorde två bommar, totalt på 1.40. För mycket på en snabblöpt medeldistans, absolut. Men jag fick storstryk och var nästan sex minuter efter Cathrine Taylor, OK Linné. En evighet på en medel!

Väl hemma tog jag en ordentlig titt på hur jag sprungit och på sträcktiderna. Visade sig att jag tappat mest tid på de mer tekniska sträckorna, däremot var jag i topp på flera av de enklare löpbetonade sträckorna. I år har jag varken tränat eller tävlat så mycket orientering, det är helt säkert det som visar sig i sådana här lopp. Jag är för långsam i min orienteringsteknik nu. En bra lärdom till nästa år.

Mycket positivt att formen är god!



Sträcktider

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar