lördag 7 februari 2015

Insnöad...




Jo, jag vet att vissa av er anser att jag varit det rätt länge. Men nu är det bokstavligt! Sedan i natt har det snöstormat på allvar. När jag skulle titta ut i morse så såg jag ingenting. Med ett par decimeter snö på vägen, plus drivor, så känns det inte som en bra idé att ta ut bilen. Så middagen på Werséns får hända utan mig i kväll. Ingen anledning till oro dock, jag har gott om mat hemma.

Även träningen blir lite lidande under sådana här förhållanden, svaga punkter som skruvfyllda fötter och rullskidkraschade axlar, trivs inte med att sladda runt i lössnö utan stavfäste. Så det blev bara en kort löptur idag. Nya tag i morgon!

Och det är ju så att den här snöstormen när den väl gett sig av, får positiva konsekvenser i form av fina skidspår.

Fyllde år igår, då ska man göra roliga saker så jag lekte loss i en Tesla. Vilken körglädje, vilken väghållning, vilken acceleration! Noll till väldigt mycket mer än hastighetsgränsen på E14, på några få sekunder. Jag småskrek av lycka, jag bara älskar farten! Två små nackdelar hittade jag, förutom priset på 700 000 kr, så räcker elen bara i 40-50 mil. Så då är den ändå inget för mig...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar