lördag 31 maj 2014

Play. Stop. Rewind. Play?

Det gick bra ett tag. Men när jag höjde farten då ville foten inte samarbeta. En orienteringstävling på 40 min, ett snabbdistanspass på stig på 25 min och en orienteringstävling till på 50 min, på sju dagar - det var för mycket. Utflykten till Danmark för två veckor sedan blev kostsam. Förra måndagen vaknade jag och kunde knappt gå på foten. Så nu blir det till att backa och ta om igen. Fokus rehab, stakning och en del cykel.

Och stort fokus på att njuta av den underbara försommaren. Som med en kajaktur i soluppgången mellan Kattvik och Båstad. I call it magic.


Förra helgen var det Silva League i Luleå, finalhelg med sprint, medel och lång med jaktstart. Vi var sju löpare och en halt coach från Lidingö. Jag satt i karantänen på fredagens sprint och såg löparna värma upp, göra rusher och hopp. Känns så väldigt avlägset att jag skulle kunna göra det. Men jag fick mig ett litet pass i den makalöst fina terrängen vid Måttsunds slalombacke - njutning!

I övrigt försökte jag ge vad jag kunde till de som skulle tävla. En väldigt teknisk medeldistans var tuff för många och det bommades rejält. Men löparna visade god moral och gav inte upp utan fortsatte försöka genomföra sina lopp på bästa sätt - starkt! Den avslutande jaktstarten var lång och fysisk, flera av Lidingölöparna sprang upp sig till fina placeringar. Samtidigt märks det att vårsäsongen varit lång, den startade redan i februari för de flesta. Löparna är lite slitna - framför allt mentalt - och har svårt att uppbåda den där riktiga mentala skärpan. Fullt förståeligt!

En snygg liten film om helgen, gjord av Andreas Almkvist: http://vimeo.com/96622965

Anna Bachman blev åtta totalt i Silva League 2014

Helena Karlsson på sprinten i centrala Luleå

Sofia och Sofia bjöd på mumsig trerättersmiddag

PS: I senaste numret av Vasalöparen hittar du en artikel om fjällöpning i Vålådalen, skriven av mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar