tisdag 7 januari 2014

Bra början på 2014

Det här har jag saknat!
Igår kväll kom jag hem från nyårsfirande i Sälen. Kan summera en timmes skidåkning om dagen i sex dagar. Inte mycket att skryta med, men ett stort framsteg för mig som inte skulle kunna åka skidor förrän 4-6 månader efter skadan. Idag har det gått exakt 3 månader.

Nu kommer skidåkningen dock med vissa begränsningar - jag står "bara" och stakar. Eftersom det är den teknik jag är sämst på, så är det väldigt bra träning! Skön träningsvärk i magen. En annan fördel är att jag kör helt ovallat och slipper fundera över vad jag ska lägga på för att få fäste.

För att undvika att göra något som kunde ställa till det för foten och backa i rehabiliteringen, så var det plattaste möjliga spår som gällde. Kände mig hyfsat fånig när jag stod och plogade nerför, men ville verkligen försöka vara försiktig - för en gångs skull!


Så klart känns det lite tungt att inte kunna träna som de andra gör och som jag också vill: långa distanspass och hårda intervaller. Men, jag måste komma ihåg mina egna förutsättningar!


Snö- och skidabstinensen är redan svår, men det kommer mera snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar