måndag 5 augusti 2013

Sommarens mål i stöpet



Efter O-ringen var jag taggad att äntligen komma i form igen. Men träningsstarten blev uppskjuten. Igen. I tisdags morse vaknade jag med ont i halsen. Så det blev en knapp veckas vila att lägga till de tre vilodagar jag lade in efter äventyret i Boden för att vara på den säkra sidan.

Den här sommaren vill sig inte riktigt träningsmässigt. Hittills har jag 26 träningsdagar sedan den 17 juni och då snackar vi flera dagar med bara lätt jogg och annat som inte räknas. När jag borde ligga på 3-4h om dagen med långa löpturer, rullskidor, cykel, paddling och styrka, så har jag inte gjort ett dugg.

Därför har jag bestämt mig för att det inte blir någon start i AXA Fjällmaraton på lördag. Det var sommarens stora mål, men det skulle bara vara korkat att ge sig på en så tuff tävling med den träningsbakgrund jag har nu. Jag kommer dock att åka upp till Vålådalen och hoppas kunna träna långa lugna pass i de underbara fjällen. Längtar verkligen dit. Och så ska jag så klart heja på alla de tuffingar som springer de 43 vackra kilometerna mellan Edsåsdalen och Vålådalen. Eftersom jag sprang förra året så vet jag att det inte är något man gör hur som helst.

Det positiva med allt det här är att jag blir oerhört sugen på att få träna ordentligt igen! Att känna sig så här otränad är inte kul. Det är som att inte ha kontroll på sin kropp riktigt. Och eftersom jag är så kass just nu så kan det bara bli bättre, hoppas jag...

Det finns bara en väg... och det är framåt! Till att börja med mot fjällen.

3 kommentarer:

  1. Vad tråkigt att höra om alla problem du haft och att det inte blir någon start i AXA. Men efter regn kommer solsken och vi syns i Vålådalen och på banketten :)

    SvaraRadera
  2. Det ar bra att du haller humoret uppe!! Blir det Marcialonga iar igen? Jag lyckades fa tag i en startplats till slut!! Sa isafall ses vi dar :) lycka till med allt!!

    SvaraRadera
  3. Tack Anders! Banketten klarade vi ju fint;)

    Och ja, Marcialonga blir det om nu axeln samarbetar... Kul Anna att det löste sig!

    SvaraRadera