onsdag 6 februari 2013

Avkoppling i pensionärsparadis


I måndags lämnade vi Val di Fiemme och drog till österrikiska skidmeckat Seefeld. En mysig liten by omgiven av snygga bergstoppar. Byns vanliga klientel av söndagsglidande pensionärer blandas så här i veckan innan König Ludvig Lauf, upp med elitåkare från diverse team.

 Jag var klok nog att vila dagen efter Marcialonga i år, har kanske lärt mig något från förra året ändå. I tisdags var det dags för första passet med Vasaloppsfokus. Enbart stakning i 2.20h, mycket på grund av att jag inte hade något fäste överhuvudtaget. Sprängde en mental gräns, trodde inte att jag skulle orka staka hela vägen upp i dalen igen. Men det gjorde jag!! 


Spåren, som är mycket välskötta, fick sig en törn av det milda vädret - i onsdags var det +15 i skuggan. Efter ett lugnt pass tillbringade vi tre timmar i solen på en uteservering. Solen gassade och det blev helt nödvändigt att sitta i bara t-shirt. Jag passade även på att springa ett par pass i den sköna vårvärmen. Till min stora förvåning så har jag varit pigg på i princip alla löppass i vinter, normalt sett brukar jag tycka att det går jättetungt när jag åker mycket skidor. Bara att tacka och ta emot. I torsdags var det dags att åka hem. Kan inte i ord uttrycka hur lycklig jag är över att det i mitt fall innebär att åka till fjällen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar