torsdag 28 november 2013

Nypremiär

Torsdag förra veckan
Fm: Två dagar efter operationen, dags att börja gå tycker jag. Så jag lägger kryckorna åt sidan. All kraft, kanske främst mentalt, går åt till att ta ett enda steg utan att hålla sig i något. Nästan så att jag får huvudvärk av allt fokus.

Em: Efter ytterligare några vändor med ett eller två små steg under dagen, så hade jag ärende till badrummet. Vi snackar en sträcka på ca 10 m. Greppade kryckorna men tänkte "äsch, jag testar och ser hur långt jag kan gå utan". Kom fram. Och tillbaka.

Det har varit en hel del nypremiärer den här veckan. Som ett barn på julafton har jag lyckligt öppnat paket efter paket:
Gå utan kryckor
Duscha stående
GÅ uppför trappan
Stakmaskin
Lämna kryckorna hemma och åka iväg
Köra bil
Promenad
Sjukgymnasten
Dubbla pass
Cykla utomhus

För en vecka sedan tog jag de första stegen sedan benbrottet. Idag cyklade jag en sväng utomhus och körde 2*1000 m i stakmaskinen. Känns som att det har hänt mycket och att det verkligen går åt rätt håll. Jag är i usel form så klart, men fördelen är att då märks resultat av träningen snabbare!

Och så just det, premiär för en sak till: julbord! Trulsgården i Laholm bjuder på ekologiskt och närproducerat. Dessutom gott och lagom mycket, så man mår bra när man går därifrån!


1 kommentar:

  1. Kämpa på så är du snart i mål fortare än du tror...
    Ha det gott Bettan och en trevlig advent!
    Kram Anna F

    SvaraRadera